Stronki *_*

Zadaj pytanie Adzie

Siema, na razie bloga prowadzi Ada=), zobaczymy jak z resztą. <3

Szukaj na blogu;D

piątek, 17 lutego 2012

Czat - co i jak..+sorki

Pierwsza sprawa , którą chciałam napisać to przeprosiny za nienapisanie notki o nowym konkursie. Już tłumaczę. Po pierwsze: Rano przed szkołą nie miałam na to czasu, a po szkole późno wróciłam. Tak czy tak zaczęłam pisać tą notkę. Podczas jej robienia dowiedziałam się, że przyjdą do mnie goście i z tego powodu notki nie mogłam skończyć. Później było już późno. Po drugie nie przejmowałam się tak bardzo zrobieniem tej notki , bo blondyna o tym konkursie napisała troszkę więcej, nie wiele mniej od moich zamiarów. Kumacie? To ok

  Zajmijmy się tematem tej notki. Jeżeli od jakiegoś czasu czytacie naszego bloga, zapewne wiecie że dodałam instrukcję jak dodać czat na bloga. Dopisałam tam również, że kiedyś dodam instrukcję jak co zrobić, co i jak z tym wszystkim. Te "kiedyś" to właśnie dziś. Musicie wiedzieć, że ta notka będzie długa, ale na pewno dużo wyjaśni początkującym użytkownikom czatu z xat.com. Może przestańmy ględzić, bo właśnie przez to moje notki są takie długie -,- Kurcze! xD I kolejna minuta zmarnowana : D Ok, zaczniemy wreszcie?

1. Zadania moderatorów oraz właścicieli i jak je zrobić

Jeżeli macie swój czat na blogu zapewne wiecie, że jest tam coś takiego jak właściciel , moderator. Później opowiem również o bywalcach itd. Ale co może robić owner (właściciel po ang.) ? Jak to zrobić? A co z moderatorem? - Ten punkt wam to wyjaśni.

Owner to najbardziej uprawniona i z reguły najważniejsza osoba na czacie. Gdy zakładasz czat na swoim blogu, automatycznie stajesz się GŁÓWNYM Ownerem. Oznacza to, że nawet gdy przyznasz prawo ownera innym ludziom, możesz ich banować, zabierać ownera. Oni nie mogą zrobić tego tobie, ponieważ jesteś głównym ownerem. Głównego ownera można rozpoznać najeżdżając na ludzika - pojawi się wtedy napis "główny właściciel".
Co może robić owner?
Owner może : przyznawać innym prawa (czyli przydzielać moda, ownera itd) , banować , kickować,usuwać z czatu wiadomości .
Jak przyznawać prawa?
To bardzo proste. Klikamy na osobę, której chcemy przyznać jakieś prawo.
Dalej już łatwo - klikamy co jej chcemy dać, np. moda, ownera itd. .. ownera możemy tylko wtedy gdy jesteśmy głównym ownerem czata - ja nie mogę.
Jak banować?
Robimy to podobnie jak przyznawanie praw, tyle że zamiast klikania np. "Moderator" klikamy "Zbanuj". Następnie w okienku wpisujemy liczbę godzin zbanowania (0 godzin to ban na zawsze). Niestety nie mogę pokazać obrazka tego okienka, w którym to robimy, ponieważ na naszym blogu aktualnie nie ma nikogo online :S
Jak usuwać wiadomości?

To jest już najłatwiejsze. Po prostu klikamy na x obok wiadomości. (świeże wiadomości możemy usunąć po relogu do czata lub odświeżeniu strony)

Nie wiem co wam jeszcze pokazać. Piszcie w komentarzach, co jeszcze chcecie abym dopisała, to dopiszę.Paaa :*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz